DSLR Photography for beginners And Basics on taking car photos - Shoot like a pro! - Page 3 - Mustang Boards


Pictures Pictures of cars or pictures related to cars.

Reply
 
 
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 03-05-2009, 08:58 PM
Ketchum & Killem
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 12,065
Default

Quote:
Originally Posted by King View Post
I've heard those are nice. I can't think of a reason why I would need a $180 tripod though...I just picked up a Promaster6050 tripod for $13 at a pawn shop today and that will do more than enough for me. I just needed something different than my cheap-o walmart one.
$129 off amazon bitch!

i wanted something that would be good for macro work, with that horizontal neck action it is perfect.

i had a cheapo $30 vanguard tripod that i had been using, even a slight breeze caused tremors in it, making star photography damn near impossible.
Reply With Quote
  #62  
Old 03-05-2009, 09:03 PM
King's Avatar
iDontcare
 
Join Date: Jan 2008
Location: Colorado
Posts: 4,432
Default

Yeah, and with that wind we've had lately it makes sense to have a better tripod. I'm hoping to give this new one of mine a workout the next couple of days. I don't know if I'll have anything to show tomorrow, though. It's my little sister's birthday and we're taking her and like 20+ middle school students to the mall (shoot me now), so I'm going to be pretty tied up. But maybe Saturday I can have something to post.
Reply With Quote
  #63  
Old 04-07-2009, 07:21 PM
PColav6's Avatar
FYL.
 
Join Date: May 2006
Location: Pensacola, Florida
Posts: 7,493
Default

Name:  2-3.jpg
Views: 2
Size:  63.2 KB
Name:  5-3.jpg
Views: 3
Size:  164.4 KB
Name:  6-1.jpg
Views: 4
Size:  66.2 KB
Name:  8-1.jpg
Views: 4
Size:  73.7 KB
Reply With Quote
  #64  
Old 04-07-2009, 07:24 PM
Ketchum & Killem
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 12,065
Default

Nice!

#1 is my favorite!!!!!!!!!!!
Reply With Quote
  #65  
Old 04-07-2009, 07:26 PM
PColav6's Avatar
FYL.
 
Join Date: May 2006
Location: Pensacola, Florida
Posts: 7,493
Default

Because it's not a commie gun? haha :P
Reply With Quote
  #66  
Old 04-07-2009, 07:28 PM
Ketchum & Killem
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 12,065
Default

Lol... no, great image, good bokeh, sharp on the focus, and great lighting.
Reply With Quote
  #67  
Old 04-07-2009, 07:30 PM
PColav6's Avatar
FYL.
 
Join Date: May 2006
Location: Pensacola, Florida
Posts: 7,493
Default

Haha, thanks. This one would have come out better in different lighting.
Name:  9.jpg
Views: 3
Size:  161.2 KB
Reply With Quote
  #68  
Old 04-07-2009, 09:16 PM
Switch's Avatar
Super Moderator
 
Join Date: Nov 2008
Location: Orlando
Posts: 2,343
Default

The first one is a great shot! I need to take my camera out, but it's been so nasty here lately.
Reply With Quote
  #69  
Old 04-07-2009, 10:21 PM
King's Avatar
iDontcare
 
Join Date: Jan 2008
Location: Colorado
Posts: 4,432
Default

Neat shots, Kevin. #1 is also my favorite. I'm curious about how the gun is held up by the knife in the last shot...maybe it's my eyes, but it doesn't look like there are any straps holding it up.
Reply With Quote
  #70  
Old 04-08-2009, 07:56 AM
PColav6's Avatar
FYL.
 
Join Date: May 2006
Location: Pensacola, Florida
Posts: 7,493
Default

Bayonet in some packed dirt, sturdy enough to keep it held up.
Reply With Quote
  #71  
Old 04-09-2009, 07:01 PM
PColav6's Avatar
FYL.
 
Join Date: May 2006
Location: Pensacola, Florida
Posts: 7,493
Default

Washed and waxed neighbor's sequoia today. it's purdy
Name:  a6big.jpg
Views: 2
Size:  122.6 KB
Name:  a4big.jpg
Views: 2
Size:  93.2 KB
Reply With Quote
  #72  
Old 04-09-2009, 07:07 PM
King's Avatar
iDontcare
 
Join Date: Jan 2008
Location: Colorado
Posts: 4,432
Default

I was paying too much attention to your ride in #1...good pics.
Reply With Quote
  #73  
Old 04-09-2009, 07:14 PM
Ketchum & Killem
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 12,065
Default

looks like you did a good job of polishing a turd.

sequoias... so ******* ugly... they get 12 miles per bald eagle, and they are lubricatred with panda fat.

lol
Reply With Quote
  #74  
Old 04-09-2009, 08:10 PM
Deathdiesel's Avatar
Bored...
 
Join Date: Nov 2008
Location: Texas, Gatesville
Posts: 2,500
Default

Hmm you guys mind if i contribute a bit to the pics? Also the panda fat lube joke...+1 lol
Reply With Quote
  #75  
Old 04-09-2009, 08:39 PM
Ketchum & Killem
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 12,065
Default

Quote:
Originally Posted by Deathdiesel View Post
Hmm you guys mind if i contribute a bit to the pics? Also the panda fat lube joke...+1 lol
By all means!
Reply With Quote
  #76  
Old 04-09-2009, 08:44 PM
Deathdiesel's Avatar
Bored...
 
Join Date: Nov 2008
Location: Texas, Gatesville
Posts: 2,500
Default

Awsome, umm my cameras not nearly as good as your guyses so dont expect much.
Name:  101_0042.jpg
Views: 4
Size:  158.4 KBName:  101_0043.jpg
Views: 4
Size:  167.0 KB Name:  SilverT.jpg
Views: 2
Size:  154.8 KB Name:  101_0036.jpg
Views: 4
Size:  137.2 KB Name:  100_0056.jpg
Views: 4
Size:  147.4 KB Name:  101_0037.jpg
Views: 4
Size:  145.8 KB Name:  101_0038.jpg
Views: 2
Size:  142.3 KB Name:  101_0041.jpg
Views: 2
Size:  241.1 KB Name:  100_0057.jpg
Views: 3
Size:  148.7 KB Name:  100_0062.jpg
Views: 3
Size:  175.6 KB
Also none of these are edited except the silver one.
Reply With Quote
  #77  
Old 04-09-2009, 09:24 PM
King's Avatar
iDontcare
 
Join Date: Jan 2008
Location: Colorado
Posts: 4,432
Default

They're not bad, actually. I like #1 and #2....I think the mustang in #3 is epic (oh yeah, I said it) failure, though.
Reply With Quote
  #78  
Old 04-09-2009, 10:02 PM
Deathdiesel's Avatar
Bored...
 
Join Date: Nov 2008
Location: Texas, Gatesville
Posts: 2,500
Default

Yea, that red one instantly caught my attention as soon as i saw it. The third one is the only one ive edited, did you like the car or the edits? lol and whats failure, like what part of what?
Reply With Quote
  #79  
Old 04-09-2009, 10:05 PM
King's Avatar
iDontcare
 
Join Date: Jan 2008
Location: Colorado
Posts: 4,432
Default

Well for the car in #3 the failures are: the wheels, the fake vents, the other random stuff under the tri-bar pony on the side, and the fact you'd screw it up before exhaust.
Reply With Quote
  #80  
Old 04-09-2009, 10:09 PM
Deathdiesel's Avatar
Bored...
 
Join Date: Nov 2008
Location: Texas, Gatesville
Posts: 2,500
Default

Yea nothin spells cheap like autozone chrome vents... also i just got what you meant, like epic failure instead of just epic lol XD Sadly enough it was obviously a v6 stock exhaust and etc. Also if you look closely the vents are a lil crooked rofl..
Reply With Quote
  #81  
Old 04-09-2009, 10:13 PM
King's Avatar
iDontcare
 
Join Date: Jan 2008
Location: Colorado
Posts: 4,432
Default

Well there is nothing wrong with a v6, but to rice it up like that is a smack in the face for the rest of the mustang world who takes owning a mustang seriously
Reply With Quote
  #82  
Old 04-09-2009, 10:17 PM
Deathdiesel's Avatar
Bored...
 
Join Date: Nov 2008
Location: Texas, Gatesville
Posts: 2,500
Default

Yep, thats about it. And yes there is something wrong with owning a sixxer, it makes u want to have more ***** like a GT...atleast for me..
Reply With Quote
  #83  
Old 04-09-2009, 10:23 PM
King's Avatar
iDontcare
 
Join Date: Jan 2008
Location: Colorado
Posts: 4,432
Default

I hear ya there...it may surprise some people that had forgotten, but this shameful piece is what I had prior to the Mach. Back in the day when I believed in Hondas, Chrome, and Graphics *tear*.....I was so confused.

Reply With Quote
  #84  
Old 04-09-2009, 10:33 PM
Deathdiesel's Avatar
Bored...
 
Join Date: Nov 2008
Location: Texas, Gatesville
Posts: 2,500
Default

Quote:
Originally Posted by King View Post
I hear ya there...it may surprise some people that had forgotten, but this shameful piece is what I had prior to the Mach. Back in the day when I believed in Hondas, Chrome, and Graphics *tear*.....I was so confused.
Lol holy shitballs batman. Whats with the wierd *** stripe on the side?? And the rims lol man i feel for ya. Definatly grew some ***** when you bought the mach XD And i might have a sixxer but i NEVER beilieved in hondas or chrome..But if you meant these kinda graphics then you didnt have an issue there XDName:  silver-flame-1280.jpg
Views: 2
Size:  231.8 KB Effin love this car...
Reply With Quote
  #85  
Old 04-09-2009, 10:37 PM
King's Avatar
iDontcare
 
Join Date: Jan 2008
Location: Colorado
Posts: 4,432
Default

I hate that too actually. I'm not a fan of anything Cobra R. Mad props to the painter of that car, but I just don't like it. Too showy...
Reply With Quote
  #86  
Old 04-09-2009, 10:42 PM
Deathdiesel's Avatar
Bored...
 
Join Date: Nov 2008
Location: Texas, Gatesville
Posts: 2,500
Default

Really? I actually like the Cobra Rs allot, or atleast their hoods. Then again i like a GT allot..I was considering buying a cobra R hood for my car but friends said a black GT hood scoop would look better. Lol just a lil somethin to make ya mad.
Reply With Quote
  #87  
Old 04-09-2009, 10:49 PM
King's Avatar
iDontcare
 
Join Date: Jan 2008
Location: Colorado
Posts: 4,432
Default

I don't get mad, sorry. But I do like their hoods, so I'll give you that.
Reply With Quote
  #88  
Old 04-09-2009, 10:50 PM
Deathdiesel's Avatar
Bored...
 
Join Date: Nov 2008
Location: Texas, Gatesville
Posts: 2,500
Default

Lol just messin with ya. But yeah i actually just took a good look at the cobra Rs and the ONLY things i like about em is the hood and the epic *** engine. I really hate the ricer spoiler....
Reply With Quote
  #89  
Old 04-09-2009, 10:55 PM
King's Avatar
iDontcare
 
Join Date: Jan 2008
Location: Colorado
Posts: 4,432
Default

Be careful with the word "epic" around here...
Reply With Quote
  #90  
Old 04-09-2009, 10:56 PM
Deathdiesel's Avatar
Bored...
 
Join Date: Nov 2008
Location: Texas, Gatesville
Posts: 2,500
Default

Lol yeah i know, but you gotta admit...
Reply With Quote
 
 
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Car photography... 40thblckgt Mid Atlantic 2 10-30-2012 07:33 PM
For all the DSLR guys.... 08mustang_gt Pictures 10 05-01-2010 07:02 AM
Competition/Pro Series vs. Pro Series springs? monarch V6 Tech Forums 1 02-12-2007 07:29 AM
just starting photography... TEXASPAUL The Lounge 12 10-06-2006 09:59 PM
How to drive like a pro Blue Thunder Drag Racing! 23 02-23-2005 04:38 AM


Tags
basics, beginner, camera, car, cars, dslr, laserred, lens, macrolense, mustang, night, photography, photos, picture, pictures, taking

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -7. The time now is 05:16 PM.